Thursday, March 10, 2011

Rainbow

Korg pernah terpikir pasal pelangi or rainbow or moo ji gae or niji or l'arc-en-ciel...etc..
Aku kekadang terpikir gak pasal pelangi ni...
Kadang2 aku terpikir kenapa perlu ada pelangi ni? Mesti ada kegunaan pelangi ni, mcm awan, langit, angin, air etc sumer ada kegunaannya

Selalu nyer korg nmpak pelangi time biler? aku Selalu nmpak time lepas ujan or kat air terjun....
Aku teringin nk tgk pelangi time org paling jarang nmpk pelangi...
Hehehe mesti xpaham kan.....

Well do u know that pelangi ni bleh ader time mlm?
teettttttttt (bunyi buzzer yer).......jawapan nyer BOLEH....
Aku teringin nk tgk pelangi malam....
Hehehe buang habitat kan....tp ni menda yg jarang bleh nampak...so teringin nk tgk...mesti lawa kan..

Betul laaaaaaa ia ada time mlm..nama laen utk pelangi malam ni adalah moon rainbows or lunar rainbows.

Ni ader cara2 camner nk reproduce or nk tgk pelangi mlm ni:

1) bulan mesti penuh yer kengkawan....anak bulan xleh...bulan sabit pon xleh...ni nk bulan mengambang ala2 bulan serigala jadian tu..

2) kat mna bulan tu ader xkesah la...bulan tu tgh nk terbenam ke or br nk naek ke..janji bulan penuh

3) kene ader air or mist...sbb rainbow ni terjadi dr pantulan cahaya bulan yg kne pada air.

aku xpenah try lagi buat menda kat atas tu...tp nnt biler free aku try la...
Dlm tempoh beberapa tahun hnya beberapa kali jer manusia penah nmpk pelangi malam ni....makhluk laen xtau la dh brapa kali tgk heheheh


Cuba bayang time malam ... mesti lawa kan

p/s: cam romantik kan dpt tgk pelangi malam....hahaha

2 comments:

Alyza Fisol said...

kalo nk tgk pelangi malam, aku nk join sekali...heheheh...

wahyde said...

ahhaha.....jom