Wednesday, March 2, 2011

Hikayat Merong Mahawangsa

Tak sabar nk tgk citer ni...xtau smada capai tahap ke-best-an spt yg digembar gemburkan tu..
xnk letak high expectation sgt...nnt kiciwa tgk citer yg xbest....

tp bab sebutan nama citer ni yg buat aku cam pelik sikit..sometimes buat aku xpuas ati biler mendengar nyer
sepanjang aku belajar sejarah....aku & yg kwn2 sekolah aku sebut Merong tu laen tp biler masuk layar perak ni sebutan jadi laen..
Yang aku tau sebutan "Merong" ni ....ialah mcm "Me" dlm sebutan "Mereka"
Tp yg ni dorg dok sebut2 "Merong" mcm "Me" dlm sebutan "Meggi".......

Pelik bunyi nyer kan.....atau adakah aku salah sebut????...tp sepanjang bertahun aku idup ni
aku sebut Merong ikut bunyi "Me" yg dlm "Mereka"....hahahha rasa klasik bila sebut camtu...

3 comments:

Bukan budak sekolah mahawangsa said...

yg aku tau kat jitra ada Sekolah Menengah Seri Mahawangsa...hahahahhaa

*mau tgk ramai2 ka?

wahyde said...

mau2....jom...ko organize lagi ek...korg mmg sesuai jd organizer hehehe

is-nanie said...

Yusry penah dijemput bagi talk cakap psl cgi utk filem merong (aku sebut "me" mcm 'mereka') di fakulti seni kreatif, uitm puncak perdana. Dorang pon cakap sem nih yusry jadik pensyarah sambilan utk fakulti tuh.
Mesti teknologi yang dia guna takde lg kat filem malaysia yang lain.. Agaknya la kot..