Tuesday, January 3, 2012

Jangan Bilang Tidak

Yuhu...byk betul post aku arini hahah...nmpk sgt aku xwat keje..well awal tahun xbyk keje sgt
tgu pertengahan bulan nnt..masuk bulan 2 nnt, dok bz smpai xder post plak kan
Hihihi...well someone asked me to review this lyric....jap aku nk baca betul2 & buat ulasan ikut pahaman aku..


Raffi Ahmad & Ayushita ~ Jangan Bilang Tidak

ku pernah punya cinta namun kini ku sedang suka kamu
cintaku dulu tlah kubuang jauh kini ku ingin kamu
(time nk kn seseorg mmg ayat camni la yg kuar)

ku pernah menyendiri di sini ku akan terasa sepi
walaupun bibir penuh gelak tawa namun hatiku sepi
(ni pon perangai biasa, aku pon slalu wat camni, walau ati tgh sakit tp masih ader senyuman,
sbb xmo org lain risau akan diri kita)

jangan bilang tidak bila kita belum mencoba
siapa yang tahu akan sama hatimu dan juga hatiku
banyak yang bercinta bertahun-tahun putus juga
kuharapkan dengan dirimu walaupun singkat pendekatan
cinta kita kan abadi
(yg ayat ni, aku setuju separuh, kalu xmencuba menda baru mna nk tau ok atau tak, aku pon dlu bercinta smpai 7 tahun last2 putus gak
mmg sumer mengharapkan cinta abadi, but if kalau boleh bertolak ansur insyaAllah sumer akan berjalan lancar, komunikasi itu penting)

ku pernah punya cinta namun kini ku sedang suka kamu
cintaku dulu tlah kubuang jauh kini ku ingin kamu
(ya..ya..waktu awal mmg banyak janji manis)

jangan bilang tidak bila kita belum mencoba
siapa yang tahu akan sama hatimu dan juga hatiku
banyak yang bercinta bertahun-tahun putus juga
kuharapkan dengan dirimu walaupun singkat pendekatan
(blaa...blaa...blaaa...komen spt diatas nyer hihihi)

jangan bilang tidak waktu dicium aku bingung
namun dada ini bergetar
makanya sungguh aku mohon
jangan bilang tidak
(nafsu..nafsu...nnt jd cm touch & go plak pompuan tu...time suka..cium2 la..cer time xsuka pandang pon xmo
bilang tidak utk cium2 hihihih kecuali lps kawen....baek mohon kat Allah bg kekasih yg sejati, bukan kekasih ikut nafsu)

Tu la review secara ringkas...hihihi..bukan aku anti lagu cinta janji hidup semati ni..tp kadang2 ia cuma janji time suka sama suka
bila dh xsuka lain plak ckap nyer...kne buktikn bleh sehidup semati..bukan sekadar ckap & bg janji kosong..

Hidup kne berpijak dibumi yg nyata (haha setelah berkali-kali ditipu..i learnt the hard way...utk bercinta)
Tapi kalu dapat yg romantik plak lps ni pe salah nyer hahaha..mood terpengaruh cerita Korea

No comments: