Monday, December 27, 2010

Knape xsuka berkawan dgn org xbernama???

Maybe ader org tertanya2...penting sgt ke nama...nape nk tau muka org tu kalu nk berkawan..
Ader org penah tnya kat aku "ko ni nk berkawan dgn org yg ada "rupa" je ke?"
aku xberkawan dgn yg ader "rupa" je...tp aku rsa aku HARUS berkawan yg ade rupa a.k.a muka yg Allah bagi tu...
xkesah la muka tu elok ke..muka tu xelok ke...janji ada MUKA...janji aku tau sape org tu

Nama diberi sbg penanda diri, muka juga sbg penanda diri. Dua menda ni kalu di gabung akan menjadi unik.
Mcm primary key dlm database....papehal senang utk dicari, sbb dh tau sape nama dia & camner muka dia..

Klau nk di ikutkan, aku agak fobia la utk bertukar information dgn org xkenal ni, sbb pengalaman sebelum ni, betul2 buat aku rsa xsenang..risau etc..

Antara pengalaman aku:

1) Kat opis lama aku
- ader mamat ni nk berkawan dgn aku (fine..nk kawan je.. no hal), tp dia xbg tau nama penuh, cuma gtau nama panggilan jer..
yg aku heran camner dia dpt nombor ph aku....yg aku tau dia kata dia keje kat company sebelah company aku keje je....
kadang2 dia call tnya khabar la...sms tnya watpe la...tp pe yg aku xtahan ialah dia tahu arini aku pkai baju aper...smlm pakai baju aper..
smpai kadang2 dia tau aku lunch katne....seram seh...dh la aku xtau nma dia...muka pon xpenah tgk..tp tau sumer menda tu..
kalu pape jadi kat aku, sape yg tau???...

2) FB
-dlu aku xsecure fb aku...byk info aku kat situ, info tu supposedly utk kwn2 jer la kan...tp ader la mamat ni nk berkawan gak...
time ari 1st dia contact tu dia dh ajak jumpa...dlm ati aku "WHAT!!!" ...dah semestinye jwpn yg diberikan a big NO....
pastu tiap2 ari call...kalu aku xangkat dia akan msg....pastu call berdozen kali...slalu kul 3 pagi...12 tghmlm...hello!! aku nk keje kot
pagi2 buta dh nk kne kuar umah...nk bkawan pon kne la ader batas2 nyer...yg aku xtahan dia dok brag ader project juta2...
so pa hal nk gtau aku detail2 tu..ader aku kesah, ko pakai keta besar ke....gaji puluh2 ribu ke...kalu perangai hampeh, wat hape..
sampai ader time best fwen aku tlg aku jwb phone (sbb aku dh mls nk lyn), dia bleh dok brag gak...
disebabkn aku ignore, tiap2 ari kul 2 or 3 pg dia akan miscall plg kurang 3kali...aduh xckup tdo aku, sampai kerap dpt migrain sbb xckup rehat & stress...
aku siap suh dia stop wat camtu kat aku, kalu tak aku report polis & MCMC....dia bleh jwb blk "xpe la i redha, maybe ni dugaan utk i"...aku ternganga baca msg tu
sape yg kacu sape ni..pesal lak ni dugaan utk dia lak...xpaham aku...kompleks2...

nk citer detail2 pon ni dh panjang sgt ni...baek simpan jer....
akhir nya...nombor ph aku tukar....fb aku tingkatkan security nyer...
so kesimpulan nyer sape2 nk kwn kne bgtau nama penuh & tunjukkan muka skali...

bkn xmo berkawan...tp nk ngelak dr terjadi perkara yg xdi ingini

22 comments:

AlonGarcia said...

adat orang yang berwajah manis macam awak...ramai la yang nak mendekati..

mcm national football team la...dah menang,ramai la yang mengaku kipas-susah-mati...ramai yang jadi malaysian semula...

kalau x,b4 this ngaku orang manchester...hehe~

chill~

wahyde said...

ooo org manchester....
tp yg 1st half tu mmg xpuas ati...
perang psychology sama...berapa byk boo dlm stadium tu smlm...

arap2 lps menang ni...dorg xmaen2 la...jgn menang skali terus bangga diri...kne improve lg...boleh improve lg tu ^^

Anonymous said...

huhuhuuh.....
statement kali ni agak panas....
agak2 nye la
nk d tujukn pda siapa yer....
kt sye ker...
rse nyer tidak kot...
huhuhuhu....
sbb sye rse sye d kenali...
tul x ?????

wahyde said...

ntah...sape ni xtau pon

Anonymous said...

huhuhuh...
yer kew...
ingt kn knal...
aduyai....
hr tu dh bg tw kn....bbrp hr lps...
x kn x lh tangkp mse kuar ramai2 tu...
huhuhuh...

wahyde said...

byk ari tu...org pon kuar dgn byk org...kan senang kalu buh nama ^^
mcm2 jenis ader..mcm2 size pon ader

chicharitos desilva said...

hehehe...

chicharitos desilva said...

skunk ni dh ader nma...
ok x...
huhuhuhuh....

Dinz said...

haha...mcam banyak man u fan aje dlm nie.... :) well me as well :)..how about u wahid? are you man utd fan also? :)

wahyde said...

buh nama pon still xkenal...mcm nama chikedis jer...

AC milan..laen liga

Dinz said...

Heheh..lain liga rupenyer.. :p....so player yg u suka plak saper?...

Pemain Malaysia ke-12 said...

Nama aku Jefrizal Bin Jaafar (bukan nama sebenaq).. laki kepada Nuranizawati Binti Fisol(jugak bukan nama sebenaq)....

wahyde said...

owh bagus Pemain Malaysia ke-12...amat mengagumi nama bukan sebenar anda & juga nama bukan sebenar isteri anda...cayalah ^^

chicharitos said...

x kisah la....
yg penting ttp jd
fan man utd smpi mati...
glory2 man utd
(dulu kini & selamanya)
huhuhuhuhuhuh.........

wahyde said...

Man U ke..Arsenal ke..mna2 pon xpe....

petrizio said...

mana SAdmire ko nih?

wahyde said...

eh pet ko plak ke yg dok tertunggu-tunggu SA tu hehehehe...dia buh nama pglan dia la..Dinz

petrizio said...

sbb ayat SA tu pawer..aku nk berguru dgn beliau..

chicharitos said...

tu arrr...
igat nk joint gk blajar mengayat....
power 2....
kot2 lh ayat awex2 yg ader kt luar 2...mesti beshhh
huhuhuhuh....

Dinz said...

pet : mane la aku pandai ayat2 ni ...kalau tak, sudah tentu aku boleh mengambil hati si dia :)...

chicharitos\anonymous : heheh..kamu pon ape kurangnya pandai je mengayat :) tak perlu belajar pon ...saya yang kene belajar dgn awak sepatutnya... :) hahahaha

cik wahida rasa insecure dari apa yg dia cerita kan dlm blog ni ... mungkin jugak dia dah ada jejaka yang pilihan dia yang dia berkenan kot ... heheh ...hope u get what u want ... :) ...mungkin ada sbb nya dia tersendiri or mmg perangai dia..well itu hal private dia..tak manis dibincangkan ;) ...

Dinz said...

wahida : thanks for acknowledging me ...thx sbb melayan kerenah i :) .. hehe have fun..till then ^^

chicharitos said...

huhuhuhuhuhuhuhuh......