Tuesday, December 27, 2011

Pengajaran Kehidupan Ku

Assalamualaikum

Seperti yg sumer tahu aku br je single blk hihihi....well aku xtau nk luah cmner...so aku lg selesa luah kat blog aku..

Aku kenal dia dr kwn aku. Setahu aku dia xder byk yg ciri2 lelaki idaman aku..tp aku try gak bkenalan sbb aku diberitahu yg dia seorg yg baik & beriman. Ok aku setuju utk bkenalan coz bersesuaian dgn motif aku skang ni..nk tau motif aku aper????

Hihihi motif aku senang je...aku nk jd isteri yg solehah, insan yg solehah, supaya aku bleh masuk syurga jugak....bunyi nyer mcm "eleh poyo la minah ni" tp itu yg perlu aku cari..coz aku ni bkn nyer baek sgt pon...dok suka bhibur gak, solat tinggal2 gak....so aku perlu baiki idup aku & aku perlukan seseorg supaya dpt membimbing aku...

Ok back to the story...so aku dpt tau dia mmg xtinggal sembahyang & suka g masjid...so i said wowo thats good...mebe i need someone like him...lgpon dia xisap rokok (ciri yg aku cr)....lain2 ciri yg aku cr xder la sgt...nk kata tinggi lbh kurang tinggi aku jer..nk kata ensem lg la tidak..

So setelah berCINTA aku slalu gak bdoa..."kalau dia ni jodoh aku permudahkn lah segala urusan, jika bkn jodoh ku jauhkn lah dia"...so mmg sumer mcm mudah jer smooth jer...so lg la aku yakin yg phubungan kitorg ok. But sumer tu sekejap je...dia mula berubah, dlu slalu contact aku skang 3hari skali pon susah.

So setelah lma dia xcontact aku..kemudian dia contact tnya khabar & then ckap xleh teruskn melalui whatsapp jer. Time ni kuar la kat kpla otak aku...aper yg aku dh wat salah, naper tetiba jd mcm ni, naper setelah sumer janji yg dibuat tetiba dia tolak aku mcm ni je, aku rsa mcm dperlakukan spt sampah bila syg sumer xpe bleh berubah la aper la bila xsyg dah main buang cmtu jer...aper aku nk ckap kat parents aku bila parents aku tnya psal janji mamat tu???


Hurmmmm konpius aku seketika..kemudian aku dpt tau yg dia xbleh terus dgn aku sbb dia kata aku ni jenis degil & dia dh feeling syg kat aku tu dh xder...well wlaupon dh xder syg jgn la buat aku mcm smpah yer tak hihihi...tp dia xpenah nk komunikasi dgn aku psal hal tu kurang2 ckap la direct kat aku yg aku ni degil, bg peluang aku utk berubah dlu kn...tu la tujuan nyer perhubungan sentiasa cuba menjadi yg lbh baik dr sblm ni...tp hukuman telah jtuh keatas aku tnpa aku sempat mempertahankn diri....aku heran gak aku yg degil ni dia xdpt tahan (bkn slalu aritu aku degil 2kali jer dgn mamat ni) tp yg ex gf dia dok kikis dia bleh plak btahan smpai 2thn...

So aku anggap kitorg ni xder jodoh la...coz degil itu bleh diubah & syg itu boleh disemai (org dlu2 kawen pkat xkenai xsyg pon bleh je kekal sehingga ke akhir hayat)...byk la benda detail yg aku xleh cerita kn nnt jatuh mengaibkn org sbb ader yg membaca ni yg mengenali sape mamat yg aku citerkn ni...

Pengajaran utk aku - jgn cepat pcaya 100%, walaupon org masjid itu kdg2 luaran jer.....jgn bg diri diperkotak katik kan...sentiasa berdoa & ingat Allah...



P/s : kpd kwn aku yg menjadi telangkai...don't rsa bersalah..ini bukan salah anda

4 comments:

petrizio said...

so jgn serik bercinta yer..sbb itu proses perjalanan hidup yg lebih bermakna..

izdi said...

sabar la sis..anggap je takde jodoh oke...yg lepas tu biarkan je lepas...jd org yg pemaaf...:D

kenai telangkai said...

aku mcm kenai ja sapa 'telangkai' tu....

wahyde said...

Pet> yup xserik...cuma aku serik jumpa salah org ja hahah

izdi > yup mmg cuba utk mjadi pemaaf yg bjaya hahah tp slalu nya what goes around comes around

kenai telangkai > hahaha ya anda kenai...