Thursday, June 9, 2011

Bangunan yang menyeramkan aku

Weekend aritu aku menemani grandparents & parents aku g kenduri kat perak...
Time tu kan cuti sekolah so mmg sesak la jln raya...kitorg gerak ptg dlm kul 3 camtu....
So kitorg ni mcm gamble gila lah....xbook hotel sumer...maen redah jer...smpai je perak dlm kul 6..terus ke Hotel Seri Malaysia...masuk2 je dh tulis hotel fully booked....

Kitorg pe lagi gerak la cari hotel laen & homestay yg laen..dh penat pusing Taiping tu...sumer hotel full...
Time tu dh kul 7.30mlm dah...xjumpa gak hotel nk stay....tokwan kata meh kita g try last tempat....
Ibu dh mula berkata-kata kat ayah...xkan tokwan nk g tempat tu kot....ayah pn cuma mengangguk...
Aku xpenah g tmpt tu...ni 1st time g hotel yg tokwan ckap tu...nama hotel tu Casuarina Inn...


Time tgh elok


Aku mmg dh xlarat...dh maghrib kot...sblm g masjid..nk try dlu hotel tu ader kosong tak..
So time2 maghrib tu la 2 biji keta ni menyusuri Lake Garden yg lawa....time masuk lorong nk ke hotel tu je dh cukup menyeramkan aku...xder sebiji keta pon yg kuar masuk lorong tu....ari makin nk gelap...
Pastu nampak signboard Casuarina Inn...Ya Allah...nmpak haunted giler signboard tu..dgn lalang2 & pokok yg renek yg melitupi sikit signboard tu...dalam ati aku "Mna tokwan nk bawak kitorg tdo ni??"

Lbh kurang semak cmni la ...time maghrib lak tu


Sampai je kat ujung jln aku tgk keta dpn pusing u-turn, aku pon heran knapa.....aku tgk je kat luar...aku terkejut lagi....HUWAAAAAAA
Haunted gila tmpat ni...rupanya hotel tu dh ditinggalkan xberjaga semak samun yg tinggi....tingkap bangunan yg itam tu pon ader yg pecah sana pecah sini....yg paling seram ialah pillars dia yg besar yg penuh dgn lumut....gila seram dah la time maghrib.....aku pon ckap kat ayah aku..jom2 xmo dok sni lama2..seyes seram..

Ni bleh dikira masih elok..time aku g lg horror

ni time cerah...pillars kat hotel tu


Tokwan aku leh lak benti keta kat situ, buka tingkap & ckap kat kitorg nk cari hotel mna lagi...aku yg dlm keta ni sebuk dok suruh gerak cepat...dlm 5min gak dok tercanggak berbincang kat hotel yg ditinggalkan... time maghrib lak tu, mulut aku dok kumat kamit baca ayat kursi zikir sumer...huhuhhu keje gilos tul tokwan aku ni..lps gerak dari situ...kuar je dr simpah hotel tu aku nmpk mamat yg naik keta MYVI dok tgk jer kitorg..mesti dia kata kitorg ni gila g tmpt tu time maghrib..

Sblm ni aku penah dgr tmpt tu mmg haunted...lagi2 kat pokok2 buluh tu...aku pon xtau sejauh mana kebenaran dia..

Last2 kitorg dpt homestay kat Bukit Merah......hati aku legaaaa....tp pengalaman yg fun.....xpenah tau tokwan aku suka wat keje gila cmni hihihihihi

source: Google Image, hazman

4 comments:

pet said...

tokwan yang cool...
respect dgn tokwan

wahyde said...

haha tokwan aku dh biasa dgn situasi cmtu....dulu dia penguasa penjara...so menda2 cmni dia dh lali

is-nanie said...

Cantik jugak sebenarnya hotel Casuarina Inn.. Mesti ada something happened kat situ sblm nih..
Setau aku, perak memang banyak tempat/bangunan haunted. Sesuaila kali buat shooting drama seram/ hantu.. hehe..

is-nanie said...

*kalo