Thursday, January 6, 2011

My Boss My Hero

Haa..konon my boss my hero la kan....tp hampeh...bkn my boss my hero, tp my boss my worst nightmare...

Muka baek jer..slalu senyum jer...tp pantang nmpk aku relax skit....ader jer keje yg dia nk bg....out of my job scope pon suh buat....ni sumer gara2 aku blk on time...plg lmbt pon lewat 15minit jer

Yer la...aku dh wat keje bg abis time keje so wat pe aku nk stay back..tp bg dia kalu stay back tu br menunjukkan ko ader keje....

Adeh.....aku ader life gak makcik....wlaupon aku blk on time tp keje aku siap & aku smpai umah mlm gak sbb aku naik public transport...tp ader ko kesah?? aku dh gtau byk kali yg aku umah jauh & naek public transport, tp ko still xigt kan???? yg ko kesah nk suh sumer staff ko stayback kan????

Klau stayback tu dpt claim duit OT xper gak..ni kne OT 5 jam br bleh claim cuti halfday...duit xdak
Ko igt yg stay tu wat keje ke? dorg menular kat bawah jer tau...lps 20min dorg naik atas packing brg blk...

Nk suh ngadap keje 24jam mmg xdpt la weh....kalu aku keje bhgn Operation or Support mmg la aku akan stayback, dlu pon aku wat keje smpai subuh sepi....tp ni bhgn management beb...kalu aku wat pon xder org nk lyn sbb dorg sumer dh blk....

Kita kena la bekerja secara sehat....ader makna top level management set time keje tu sampai time tu..sbb nk suh balance kan cara hidup kita supaya xstress supaya sehat supaya ader masa dgn family...bkn hidup utk keje cik kak...

husihhh membebel lama2 pon xdak guna...susah nk betulkan org camni...so konklusi nyer..aku akan wat 1 tindakan, aku akan blk lg on time, xder dah lewat 5min ke lewat 15 min ke...tepat2 jam tunjuk time blk, aku cabut jer..hahhaha

7 comments:

Pendek ar Tanpa Nama said...

amboi marah nampak...x nampak pon aku tau hg marah...sabaq2....

wahyde said...

huhuh..xmarah sgt..bengang jer...ader gak yg tukar dept kang ni heheheh

chicharitos said...

kje kne ihklasss...
sbrrrrr...
nnti org bwk g mkn2...

Dinz said...

Adat la berkerja cmtu.. Nk wat cane nama pon pekerja.. ^^ sabar yea hope tak effect la job performance u nnty.. Good luck in ur career ^^

petrizio said...

cuba ko ckp kat boss kata ko kena balik nk sbb jaga anak

wahyde said...

tu la ank aku byk kat umah tu nk kne jaga

chicharitos said...

alasan tu dh kuno arrr...
huhuhuhuh....