Wednesday, February 8, 2012

Filem Azura

Aku nk tulis pasal percutian aku kat Cambodia sebenarnya....tp xpe, menda tu amik masa skit...so aku citer menda lain dlu :P



Ari weekend aritu, aku tlh g tgk citer melayu
Waaaaaa.....dh lma xtgk citer Melayu kat wayang
Aku tgk citer Azura...well permulaan citer tu ala2 citer Hana Yori Dango / Boys Over Flower
Xpe la kan...mmg byk jer citer yg ader persamaankn..
Banyak la nk citer....aku buat rumusan jer la

Intro & Ending Citer
- Intro & ending terlalu cepat, tetiba Zack & Azura kapel nak kawen. Time ending plak tetiba Zack & Azura berbaik blk tanpa dugaan or penghalang....senang sgt
- Time Zack cari azura kat kolej tu sweet hahahahha....
- Time Azura nyanyi lagu patriotik tu mmg menarik hihihi....sbb xder la sangka minah tu nk nyanyi lagu tu kan...

Pertengahan Citer
- Nk bg hero rasa kesusahan...tp xbyk yg menunjukn kesusahan...setakat sapu sampah xder la susah mana..(tp pengarah menunjukn perangai org Malaysia lps pasar mlm abis....kotor giler)
- Banyak scene yg drag....kadang2 bosan rsa...

Zack
- lakonan yg idup gak la...i meant nmpk gak la dia reti menjiwai watak lakonan dia

Azura
- ok la.....ni sy x compare dgn Ogy...certain part dia nmpk ok...certain part nmpk2 buat..xberapa menjiwai watak

Pelakon Tambahan..
- para pelakon tambahan yg plg best...rsa nya watak2 dorg ni banyak membantu menghidupkan citer ni
- Afdlin jadi bapa dgn muka yg serius...tp penonton dlm wayang still dok gelak...walaupon dia buat dgn seyes skali
- Mak Bapak Azura...mcm kapel yg xkena...Faizal Hussien & Ogy....hurmmmm sgt xkena
- Special Effects dia kne improve kan lagi....photoshop pon kne bg improve lagi...

Fesyen
- Hurmmm...org kaya dh tau dia berfesyen camner...tp Azura yg miskin tu pon bleh jer bergaya cm org kaya walaupon xguna duit bapak Zack. ni per yg aku nmpk la...baju blouse biru tu xsesuai utk naik beskal....fesyen kat Paris lagiiiiiiii laaaaa xnmpk mcm dia dr golongan yg idup susah ^^

OST
- No Komen...aku xlayan sgt...Azura pon lagu remake kn...

So conclusion aku...OK la...xder la aku rsa boring cm citer Ombak Rindu....or rsa meluat tgk tahap filem Melayu mcm citer Khurafat...

No comments: