Wednesday, June 6, 2012

Something...something

Hye all...

Awal giler kan aku tulis kat blog...well aku kne keje tgh malam smpai awal pagi...so utk ilangkan ngantok aku rsa aku nk tulis pe yg aku rsa...ada something perkara kecil yg berlaku...

Smlm merupakan ari yg agak stress utk aku...offer letter aku smpai lambat kat umah..company dh anta pada 30/05 tp surat tu sampai kat aku 05/06..lebih lmbt dr Pos biasa...padahal anta guna Citylink...aku plak yg kne asyik call center tu...budak delivery tu kata ari2 yg sebelum ni dia anta tp xder org kat umah...hello nmpk sgt korg xwat keje..mak aku ader je kat umah berkencah dgn budak2 kecik...dh la doc tu urgent nk kne submit this thursday...banyak yg kne settle plak tu...angin aku dh xberapa nk ok..

Pastu dgn masalah dgn "org tu" lg...aku xtau nk kata apa dh..

So ptg semalam aku bertolak dari umah aku nk masuk keje mlm...kuar2 dr guard house...terus jem..(ni la masalah kat sek7 shah alam bila time cuti sekolah dh la dekat dgn i-city)...dengan minyak keta dh tinggal ckit..aku kuar umah kul 6.30PM..pusing2 elak jem aku smpai kat stesen minyak Shell..sempat lg tgk poster muka fahrin hahaha...so aku guna card utk isi minyak..gi pam pertama minyak xmo kuar....pastu aku tukar pam kedua..pon sama minyak xmo kuar...aku dh malas nk try..aku gi cari stesen minyak yg lain..

Jauh gak la aku cari stesen minyak...bila dh dpt isi minyak tu...aku susuri Federal Highway...igtkn time cuti sekolah xder la jem ke arah KL...rupanya sma ja..jem..dh la keta depan aku..dia menjarakn diri dgn keta depan dia sedepa lebih..slow ngeehh..ngeehhh jer dia jalan...

Aku dh stress...atas jalan...dok dgr lagu kat radio mcm xmemberi aper2 faedah kat aku...xder kesan..tetiba aku rasa nk tukar ke Ikim.fm...so aku dgr la sikit ceramah agama pastu dengar azan maghrib...tenang skit rsa...pastu abis je azan...kat radio pasang lagu2 nasyid...hurmmm aku rsa bosan balik...

Aku tutup jer radio tu..last2 aku buka mp3 kat hp aku..scroll punya scroll..aku pasang nasyid al-i'tiraf (doa taubat).....aku nyanyi sekali...kuat lak tu, dlm keta aku sorg je so pe lagi kn...al-i'tiraf mmg fav aku...aku biar jer lagu tu looping, main berulang kali...mula2 aku ikut, aku rsa biasa jer..makin lama aku follow nasyid tu...tetiba aku rsa lain...aku xtau aper..tp lepas tu aku mula teresak-esak..mmg menangis betul2 la....(aku break up pon xnangis cm tu)...lagi aku baca lagi aku nangis....dalam ati aku, aku mcm bercakap dgn Allah supaya ampunkn la aku punya kesalahan & dosa besar  & dosa kecil...lama2 aku rsa tenang...xstress...aku smpai kat opis kul 7.55PM....pi sembahyang..pi sembahyang...

Tu la citer aku...Allah tahu aper yg kita lalui.....smoga kita dilimpahi dgn kasih sayang Allah ^^

So aku share ek al-i'tiraf (doa taubat) tu yer...



Gambar source :ouralarmclock

No comments: