Wednesday, October 5, 2011

Secara Kebetulan - Keimanan Cinta

Semalam episod terakhir citer Keimanan Cinta..
Nice...for me ok la kan..citer melayu...
Good Job Jason Chong, Iqram Dinzzly, Izrenne Azminda dan Adlene Tsen

Secara kebetulan ader ayat2 dlm citer tu kne btg idung sendiri...tp bkn jln citer nyer yer
Ayat2 dlm citer tu yg buatkan aku, ibu & "mamat sengal" ni gelak giler...
Dalam citer tu ader 1 scene yg iqram dinzly akan dijodohkan dgn sorg gurl ni (aku xtau nama)..
bapak gurl ni tnya kat gurl ni umur dia dh berapa coz smpai skang xkahwin2 kan..
belum sempat gurl tu nk jwb dlm tv, "mamat sengal" kat umah aku dh tlg jwbkan "27thn"
then gurl dlm tv tu jwb la "27thn 5bln"...
ibu & "mamat sengal" ni dh gelak2 dah
Ibu plak bleh tnya aku "umur ko brapa nurul???"
hampeh terkena aku...aku pon jawab "27thn...5bln..."(walaupon aku salah kira tp aku jwb gak..dh tau dorg nk kene kan aku..)

pastu ada scene lagi 1, bapak gurl ni bgtau kat gurl ni yg dia nk jodohkan dgn duda anak 2
Ibu bg hint kat aku, ibu ckap kuat2 "Duda anak 2"
aku & ibu pon gelak plak kat "mamat sengal" tu...aku dok ulang byk kali pasal "Duda anak 2"....
hahahhah tu la nk kene kan aku lg...kan dh terkene batang idung sdr...

**Mamat Sengal ni adalah anak angkat family aku.....

9 comments:

petrizio said...

ekekek..tumpang gelak..

wahyde said...

hihihi...

petrizio said...

x sangka ko dh 27 tahun.. lg 2 tahun lebih je nk masuk alam 30..

wahyde said...

sama la dgn umor ko petrizio...kekeke..tp jiwa maseh muda..nk wat camner

petrizio said...

umor kita sama ek..hahaha..ko kena cari soulmate yg muda.. baru kesan awetmuda dapat kat ko..

malek junior said...

sengal la sgt kn....
lempang mau....
tp part tu mmg best...mmg kne btg idong masing2....
layan kn jer lahhh...
cetttttttttttt...
:P

Dinz said...

nasib baik lah ibu tak jodohkan "27 thn 5 bln" dgn "Duda anak 2" kan?

wahyde said...

mana bleh "duda anak 2" dijodohkn dgn "27thn 5bln" sbb "duda anak 2" ada skandal dgn "28thn 10bln"
ahahhaha

Dinz said...

Nasib baik lah....
hehehe...